Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. KİLİS VALİLİĞİ
T.C. KİLİS VALİLİĞİ
T.C. KİLİS VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik
  • KİLİS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kilis Tanıtım Videoları İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Yatırımlar Yatırım Takip Sistemi İlimiz Yatırım Programları Online Başvurular E-BAŞVURU KOLLUK GOZETİM
  • GÜNDEM
    Validen Haberler Haberler Duyurular Basın Duyuruları İhale İlanları Dosyalar
  • İLETİŞİM
°C
25
Ekim2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Tahir ŞAHİN
      • Vali Yardımcıları
        • Yusuf Durani DİNÇ
        • Murat DEMİRBİLEK
        • Hamza ÖZBİLGİ
        • İsmail ALSANCAK
        • Okan DAĞLI
      • Kaymakamlar
        • Okan AYAZ
        • Erdem KARANFİL
        • Salih KAYA
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare Ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama Ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • İdare Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın Ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Tarihçe
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
  • KİLİS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kilis Tanıtım Videoları
    • İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı
    • Yatırımlar
    • Yatırım Takip Sistemi
    • İlimiz Yatırım Programları
    • Online Başvurular
    • E-BAŞVURU
    • KOLLUK GOZETİM
  • GÜNDEM
    • Validen Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Duyuruları
    • İhale İlanları
    • Dosyalar
  • İLETİŞİM
 

2025 Yılı Vakıflar Genel Müdürlüğü Gaziantep Vakıflar Bölge Müdürlüğünden Yapım Ve Onarım Karşılığı Uzun Süreli Kiralama İşi İhale İlanı

18.10.2025
 

T.C.

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI

VAKIFLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GAZİANTEP VAKIFLAR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNDEN

 YAPIM VE ONARIM KARŞILIĞI UZUN SÜRELİ KİRALAMA İŞİ

İHALE İLANI

Bölge Müdürlüğümüzce aşağıda nitelikleri belirtilen taşınmazlar üzerine 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 35/a maddesi gereği “Kapalı Teklif Usulü” ile “Yapım ve Onarım Karşılığı Uzun Süreli Kiralama “modeline göre  ihaleye çıkarılmıştır.

 

 

1.Taşınmaz

2.Taşınmaz

3.Taşınmaz

4.Taşınmaz

5. Taşınmaz

İli

:

Gaziantep

Kilis

Kilis

Kilis

Kilis

İlçesi

:

Şehitkamil

Merkez

Merkez

Merkez

Merkez

Mahallesi

:

İbrahimli

Yavuz Sultan Selim

Yavuz Sultan Selim

Yavuz Sultan Selim

Yavuz Sultan Selim

Ada / Parsel No

:

5611 / 2

3589 / 1

984 / 8

3190 / 141

876 / 2

Yüzölçümü

:

10.846,14m2

5.594,42 m2

8.302,91 m2

21.744,21 m2

15.613,79 m2

Makam Onayı, Tarih Ve Sayısı

:

Vakıflar Meclisinin 25.08.2025 tarih ve 530/507 sayılı kararı ve Kültür ve Turizm Bakanlığının 28.07.2025 tarih ve 625 sayılı komisyon kararı

Vakıflar Meclisinin 06.10.2025 tarih ve 650/597 sayılı kararı ve Kültür ve Turizm Bakanlığının 17.09.2025 tarih ve 819 sayılı komisyon kararı

Vakıflar Meclisinin 06.10.2025 tarih ve 631/598 sayılı kararı ve Kültür ve Turizm Bakanlığının 18.09.2025 tarih ve 837 sayılı komisyon kararı

Vakıflar Meclisinin 06.10.2025 tarih ve 634/599 sayılı kararı ve Kültür ve Turizm Bakanlığının 18.09.2025 tarih ve 836 sayılı komisyon kararı

Vakıflar Meclisinin 06.10.2025 tarih ve 635/600 sayılı kararı ve Kültür ve Turizm Bakanlığının 18.09.2025 tarih ve 835 sayılı komisyon kararı

Tahmin Edilen (Muhammen) Bedel

:

322.422.991,80 TL(ÜçyüzYirmiİki MilyonDörtYüzYirmiİkiBinDokuzyüzDoksanBirTürkLirasıSeksenKuruş) olup, bu bedel yapım/onarım (inşaat) maliyeti ile yapım/onarım (inşaat) süresi boyunca ödenecek kira bedeli toplamıdır.

741.450.568,39TL (YediYüzKırk BirMilyonDörtYüzElliBinBeşYüzAltmışSekizTürkLİrasıOtuzDokuz Kuruş) olup, bu bedel yapım/onarım (inşaat) maliyeti ile yapım/onarım (inşaat) süresi boyunca ödenecek kira bedeli toplamıdır.

17.468.067,00TL (OnYediMilyon DörtYüz AltmışSekizTürkLirası AltmışYediKuruş) olup, bu bedel yapım/onarım (inşaat) maliyeti ile yapım/onarım (inşaat) süresi boyunca ödenecek kira bedeli toplamıdır.

45.744.738,00TL (KırkBeşMilyon YediYüzKırkDörtBinYediYüzOtuzSekizTürkLirası) olup, bu bedel yapım/onarım (inşaat) maliyeti ile yapım/onarım (inşaat) süresi boyunca ödenecek kira bedeli toplamıdır.

30.072.243,00TL (OtuzMilyon Yetmiş İkiBinİkiYüzKırk ÜçTürkLirası) olup, bu bedel yapım/onarım (inşaat) maliyeti ile yapım/onarım (inşaat) süresi boyunca ödenecek kira bedeli toplamıdır.

Geçici Teminat

:

9.672.689,75(DokuzMilyonAltıYüzYetmişİkiBinAltıYüzSeksenDokuzTürkLirasıYetmişBeşKuruş) olup, bu bedel muhammen bedelin %3’ünü teşkil etmektedir

22.243.517,06TL (YirmiİkiMilyon İkiYüzKırkÜçBinBeşYüzOnYediTürkLirasıAltıKuruş) olup, bu bedel muhammen bedelin %3’ünü teşkil etmektedir

524.042,01TL (BeşyüzYirmi DörtBinKırkikiTürkLİrasıBirKuruş) olup, , bu bedel muhammen bedelin %3’ünü teşkil etmektedir

1.372.342,14TL (BirMilyonÜç YüzYetmişİkiBinÜçYüzKırkİkiTürkLirasıOnDörtKuruş) olup, , bu bedel muhammen bedelin %3’ünü teşkil etmektedir

902.167,29TL (DokuzYüzİkiBin YüzAltmışYediTürkLirasıYirmiDokuzKuruş) olup, bu bedel muhammen bedelin %3’ünü teşkil etmektedir

İhale Usulü

:

Kapalı Teklif (2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 35/a maddesi kapsamında kapalı teklif ihalesi)

Kapalı Teklif (2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 35/a maddesi kapsamında kapalı teklif ihalesi)

Kapalı Teklif (2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 35/a maddesi kapsamında kapalı teklif ihalesi)

Kapalı Teklif (2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 35/a maddesi kapsamında kapalı teklif ihalesi)

Kapalı Teklif (2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 35/a maddesi kapsamında kapalı teklif ihalesi)

İşin Adı

:

“Gaziantep İli, Şehitkamil İlçesi, İbrahimli Mahallesi, 5611 Ada 2 parselin yapım-onarım karşılığı uzun süreli kiralanması” işi

“Kilis ili, Merkez ilçesi, Yavuz Sultan Selim Mahallesi, 3589 ada 1 parselin yapım-onarım karşılığı uzun süreli kiralanması” işi

“Kilis ili, Merkez ilçesi, Yavuz Sultan Selim Mahallesi, 984 ada 8 parselin Tarımsal Faaliyet Karşılığı Kiralanması” işi

“Kilis ili, Merkez ilçesi, Yavuz Sultan Selim Mahallesi, 3190 ada 141 parselin Tarımsal Faaliyet Karşılığı Kiralanması” işi

“Kilis ili, Merkez ilçesi, Yavuz Sultan Selim Mahallesi, 876 ada 2 parselin Tarımsal Faaliyet Karşılığı Kiralanması” işi

İhale Dokümanları Görüleceği ve Temin Edilebileceği Adres

:

Gaziantep Vakıflar Bölge Müdürlüğü Hizmet Binası, Yatırım Emlak Birimi,

İncilipınar Mahallesi, Prof. Muammer Aksoy Bulvarı, No:8 Vakıflar Güven İş Merkezi,

Kat:4,5,6 Şehitkamil / GAZİANTEP

Günü ve Saati

:

24/11/2025 - Pazartesi - Saat: 11.00

26/11/2025 - Çarşamba Saat: 11.00

28/11/2025 - Cuma Saat: 11.00

02/12/2025 - Salı Saat: 11.00

04/12/2025 - Perşembe Saat: 11.00

 Yukarıda özelikleri belirtilen taşınmazlara;

  1. 1. Taşınmaz için;

1) Toplam inşaat süresinin 3 yıl, toplam sözleşme süresinin 35 (otuzbeş) yıl olması,

2) İşin süresi ve kira ödemelerinin yer teslimi tarihi itibariyle başlatılması, yer teslim tarihinin 12 (oniki) aydan fazla olmaması,

3) Yer teslim tarihinden itibaren,

  • 1. yıl aylık 25.000,00 TL kira alınması,
  • 2. ve 3. yıl yylık kira bedelinin,  bir önceki yılın aylık kira bedeline TÜFE oranında (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı) artış yapılarak belirlenmesi,
  • 4. yıl (işletme) aylık kira bedelinin, 450.000,00 TL+ önceki 3 yılın TÜFE oranında (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı) artırılarak belirlenmesi,
  • 5. yıldan 15. yılın sonuna kadar kira bedellerinin, her yıl için bir önceki yılın aylık kira bedeline TÜFE oranında (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı) artış yapılarak alınması,
  • 16. yıl kirasının, bir önceki yılın kira bedeline %50 artış yapılması sonrasında oluşan bedele TÜFE oranında (on iki aylık ortalamalara göre değişim oranı) artış yapılarak tespit edilmesi ve bu bedel üzerinden alınması,
  • 17. yıldan sözleşme süresinin sonuna kadar kira bedellerine, her yıl için bir önceki yılın aylık kira bedeline TÜFE oranında (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı) artış yapılması,    

4) Değerlendirmeye konu vakıf taşınmazın tapu kaydı üzerinde bulunan ve kaldırılması gerekli olan şerh, beyan vb. kaldırılması, gerekmesi halinde ifraz, tevhit, terk, ihdas vb. işlemlerin yaptırılması, yapılacak inşaat ile ilgili olarak, resmi ve/veya özel kurum ve kuruluşlardan alınması gereken her türlü onay, izin, ruhsat vb. alınması, yer teslim tarihinden, inşaatın tamamlanarak İdareye teslim tarihine kadar alınması gerekli bütün (emniyet, sağlık, güvenlik vb.) tedbirlerin alınması, yapılacak bütün harcamaların (inşaat, imalat, tadilat, vergi, resim, harç, ceza vb.) Yüklenicisi tarafından yerine getirilerek karşılanması ve söz konusu iş-işlemlerle ilgili olarak İdareden herhangi bir hak talebinde bulunulmaması,

5) Yüklenici tarafından vakıf taşınmaz üzerine haciz, ipotek, teminat vb. yükümlülükler konulmaması,

6) 3194 Sayılı İmar Kanununa göre kamuya terk edilmesi gereken alanın Kanunda belirtilen orana kadar olan kısmının bedelsiz terk edilmesi, terk oranının Kanunda belirtilen oranın üzerinde olması halinde ise aşan kısmın bedelinin rayiç değer üzerinden hesaplanarak defaten İdaremize ödenmesi,

7) İhaleye/sözleşmeye esas ekspertiz raporunun herhangi bir projeye dayanıp dayanmadığına bakılmaksızın, imar durumu değişikliği veya başka herhangi bir nedenle, söz konusu ekspertiz raporunda kira bedellerinin tespitinde kullanılan inşaat alanı, emsale dahil alan, ticari alan, oda sayısı vb. parametrelerde öncelikle İdare daha sonra ilgili tüm kamu kurum ve kuruluşlarının onayı ile artış öngören bir değişiklik olması halinde, sözleşmeye esas kira bedelleri ilgili parametrelerdeki artış oranında arttırılması, ayrıca gelir getirici farklı bölümler yapılması halinde bedellerin yeniden değerlendirilmesi,

8) Sözleşme imzalandıktan sonra yüklenicinin talebi, İdarenin ve ilgili diğer kurum/kuruluşların uygun görmesi kaydıyla fonksiyonu olarak ekspertize konu olan taşınmazda “Özel Eğitim Tesisi” ile ilgili olarak fonksiyon değişikliği yapılması halinde, İdare tarafından sözleşmede belirtilen kira bedellerinden az olmamak ve bu konuda alınacak Bölge Müdürlüğü Komisyon Kararı Bölge Müdürünce onaylanmak kaydıyla yeni kira bedellerinin belirlenmesi,

9) İnşaat bitirilip yatırım işletmeye açılıncaya kadar taşınmazın ve/veya tesisin başka bir amaçla kullanılmaması,

10) İlk üç yıl içerisinde binanın projelerinin hazırlanması, ilgili kurum ve kuruluşlara onaylatılması, inşaat ruhsatının alınması ve inşaat imalatlarının bitirilerek binanın faaliyete geçirilmesi, aksi takdirde İdarenin fesih hakkının saklı kalması, fesih halinde İdareye yatırılan kesin teminat ve aylık kiraların irat kaydedilmesi,

Şartlarıyla, “Özel Eğitim Tesisi” fonksiyonda kullanılmak üzere, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve ilgili mevzuat hükümleri kapsamında 5737 sayılı Vakıflar Kanunu’nun 12. ve 20. Maddeleri gereğince 35 yıl süreyle yapım veya onarım karşılığı uzun süreli kiralama ihalesine çıkarılması işidir.

2.Taşınmaz için;

1) İşin süresinin yer teslim tarihinden başlamak üzere, 4 yıl projelendirme ve inşaat yapım süresi olmak üzere, toplam 35 (otuzbeş) yıl olması,

2) Kira bedelleri yer teslim tarihinden başlamak üzere;

  •  İlk yılın aylık kirasının 50.000,00TLolması,
  •  2.,3., ve 4. Yıl aylık kira bedelinin, bir önceki yılın aylık kira bedelinin TÜFE (12 ayın ortalamasına göre değişim oranı esas alınarak) oranında arttırılmasıyla bulunacak bedel olması,
  •  5. yıl aylık kira bedelinin; 750.000,00TL’ye önceki 4 yılın TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) artış yapılmasıyla hesap edilecek bedel üzerinden alınması,
  • 6. yıldan 24. yılın sonuna kadar her yıl için bir önceki yılın kira bedelinin TÜFE (on iki aylık ortalaması ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında arttırılmasıyla bulunacak bedel olması,
  • 25. yılın kira bedelinin; bir önceki yılın aylık kira bedeline %50 kira artışı yapılarak oluşacak bedele TÜFE (on iki aylık ortalaması ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında artış yapılmasıyla hesap edilecek bedel üzerinden alınması,
  • 26. yıldan işin (35. yılın sonuna kadar) süresinin sonuna kadar her yıl için bir önceki yılın kira bedelinin TÜFE (on iki aylık ortalaması ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında artırılmasıyla bulunacak bedel olması,

3) İnşaat süresinden önce inşaatın tamamlanarak hizmete açılması halinde inşaat süresinde belirlenen aylık kira bedelinin alınmasına,

4) Kiracı tarafından vakıf taşınmazlar üzerine haciz, ipotek, teminat vb. yükümlülükler konulmamasına,

5) İnşaat bitirilip işletmeye açılıncaya kadar taşınmazın ve tesisin başka bir amaçla kullanılmamasına,

6) Değerlendirmeye konu vakıf taşınmazın tapu kaydı üzerinde bulunan ve kaldırılması gerekli olan şerh, beyan vb. kaldırılması; gerekmesi halinde (ifraz, tevhit, terk, ihdas vb.) işlemlerin yaptırılması; Yapılacak inşaat ile ilgili olarak, Resmi ve/veya Özel kurum ve kuruluşlardan alınması gereken her türlü ( Onay, izin, Ruhsat v.b.) alınması, yer teslim tarihinden, sözleşme süresi sonunda İdareye geri teslim tarihine kadar alınması gerekli bütün (emniyet, sağlık, güvenlik vb.) tedbirlerin alınması; yapılacak bütün harcamaların (proje, inşaat, imalat, tadilat, vergi, resim, harç, ceza vb.) Yüklenicisi tarafından yerine getirilerek karşılanması ve söz konusu iş-işlemlerle ilgili olarak İdareden herhangi bir hak talebinde bulunulmaması,

7) 3194 sayılı İmar Kanunu'na göre kamuya terk edilmesi gereken alanın kanunda belirtilen orana kadar olan kısmının bedelsiz terk edilmesi, terk oranının kanunda belirtilen oranın üzerinde olması halinde aşan kısmın bedelinin rayiç değer üzerinden hesaplanarak Yüklenici tarafından defaten İdaremize ödenmesi,

8) İhaleye/sözleşmeye esas ekspertiz raporunun herhangi bir projeye dayanıp dayanmadığına bakılmaksızın, imar durumu değişikliği veya başka herhangi bir nedenle, söz konusu ekspertiz raporunda kira bedellerinin tespitinde kullanılan ‘’inşaat alanı, brüt alan, net alan, emsale dahil alan, kiralanabilir alan, gelir getirici alan, ticari alan, oda sayısı, yatak sayısı, öğrenci sayısı, koltuk sayısı, araç sayısı vb.’’ parametre(ler)de, öncelikle idare daha sonra ilgili bütün kamu kurum ve kuruluşların onayı ile artış öngeren bir değişiklik olması halinde, sözleşmeye esas kira bedelleri ilgili parametre(ler)deki artış oranında arttırılması,

Şartlarıyla, söz konusu taşınmazın “Otel + İş merkezi (Dükkân, mağaza vb. + Ofis)’’ fonksiyonda kullanılmak üzere, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve ilgili mevzuat hükümleri kapsamında 5737 sayılı Vakıflar Kanunu’nun 12. ve 20. Maddeleri gereğince 35 yıl süreyle yapım veya onarım karşılığı uzun süreli kiralama ihalesine çıkarılması işidir.

            3.Taşınmaz için;

1) İşin Süresinin yer teslim tarihinden itibaren başlamak üzere; proje, izin, ruhsat ve inşaat yapım süresi (1 yıl) dahil olmak üzere toplam 20 yıl olması,

2) Kira bedellerinin yer teslim tarihinden itibaren başlamak üzere;

  • İlk yılın aylık kirasının 1.000,00-TL olması,
  • 2. yıl aylık kira bedelinin; 10.000,00-TL’ye önceki bir yılın TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) artışı yapılmasıyla hesap edilecek bedel üzerinden alınmasına,
  • 3. yıldan 10. Yılın sonuna kadar her yıl için bir önceki yılın kira bedelinin TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında arttırılmasıyla bulunacak bedel olması,
  • 11. yılın kira bedelinin, bir önceki yılın kira bedeline %10 kira artışı yapılarak oluşacak bedele TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) artışı yapılmasıyla hesap edilecek bedel üzerinden alınması;

          - 12. yıldan işin (20.yılın sonuna kadar) süresinin sonuna kadar her yıl için bir önceki yılın kira bedelinin  TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında artırılmasıyla bulunacak bedel olması,

            4.Taşınmaz için;

1) İşin süresinin yer teslim tarihinden itibaren başlatılmak üzere; proje, izin, ruhsat ve inşaat yapım süresi (1 yıl) dahil olmak üzere toplam 20 yıl olması,

2) Kira bedellerinin yer teslim tarihinden itibaren başlamak üzere;

  • İlk yılın aylık kirasının 2.500,00-TL olması,
  • 2.yıl aylık kira bedelinin; 25.000,00-TL.'ye önceki bir yılın TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) artışı yapılmasıyla hesap edilecek bedel üzerinden alınması,
  • 3. yıldan 10. yılın sonuna kadar her yıl için bir önceki yılın kira bedelinin TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında artırılmasıyla bulunacak bedel olması,
  • 11. yılın kira bedelinin, bir önceki yılın kira bedeline %10 kira artışı yapılarak oluşacak bedele TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında artış yapılmasıyla hesap edilecek bedel üzerinden alınması,
  • 12. yıldan işin (20. yılın sonuna kadar) süresinin sonuna kadar her yıl için bir önceki yılın kira bedelinin TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında artırılmasıyla bulunacak bedel olması,     

            5.Taşınmaz için;

1) İşin süresinin yer teslim tarihinden itibaren başlatılmak üzere; proje, izin, ruhsat ve inşaat yapım süresi (1 yıl) dahil olmak üzere toplam 20 yıl olması,

2) Kira bedellerinin yer teslim tarihinden itibaren başlamak üzere;

  • İlk yılın aylık kirasının 1.750,00-TL olması,
  • 2.yıl aylık kira bedelinin; 17.500,00-TL.'ye önceki bir yılın TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) artışı yapılmasıyla hesap edilecek bedel üzerinden alınması,
  • 3. yıldan 10. yılın sonuna kadar her yıl için bir önceki yılın kira bedelinin TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında artırılmasıyla bulunacak bedel olması,
  • 11. yılın kira bedelinin, bir önceki yılın kira bedeline %10 kira artışı yapılarak oluşacak bedele TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında artış yapılmasıyla hesap edilecek bedel üzerinden alınması,
  • 12. yıldan işin (20. yılın sonuna kadar) süresinin sonuna kadar her yıl için bir önceki yılın kira bedelinin TÜFE (oniki aylık ortalamalara göre değişim oranı esas alınarak) oranında artırılmasıyla bulunacak bedel olması,      

     3., 4. Ve 5. Sıradaki Taşınmazlar için Ortak Maddeler;

1) 20.yılın sonunda yüklenici tarafından, yapılmış olan yapıların ve tesislerin her halükârda bakımlı bir şekilde ve bila bedel İdarenin tasarrufuna terk ve teberrü edilmesi,

2) 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'nun 75. maddesine ve ilgili diğer mevzuata aykırı herhangi bir nedenle mahkeme kararına istinaden 20 yıllık süre dolmadan tahliye edilmesi halinde yapılmış olan masrafların talep edilmeyeceğine, yapılacak olan masrafların 20 yıllık sürenin sonunda her halükârda vakfa terk ve teberru edileceğine dair noterden taahhütname alınması,

3) Yüklenici tarafından vakıf taşınmaz üzerine haciz, ipotek, teminat vb. yükümlülükler konulmaması,

4) Sözleşme tarihinden itibaren taşınmazın ve tesisin başka bir amaçla kullanılmaması, her türlü güvenliğin Yüklenici tarafından sağlanması,

5) Değerlendirmeye konu vakıf taşınmazın tapu kaydı üzerinde bulunan ve kaldırılması gerekli olan şerh, beyan vb. kaldırılması; gerekmesi halinde (ifraz, tevhit, terk, ihdas vb.) işlemlerin yaptırılması; taşınmaz üzerinde yapılacak inşaat ve örtü altı seracılık faaliyetlerine ilişkin olarak Resmi ve/veya Özel kurum ve kuruluşlardan alınması gereken her türlü Onay, izin, Ruhsat v.b. alınması, yer teslim tarihinden, sözleşme süresi sonunda İdareye geri teslim tarihine kadar alınması gerekli bütün (emniyet, sağlık, güvenlik vb.) tedbirlerin alınması; yapılacak bütün harcamaların (proje, inşaat, imalat, tadilat, vergi, resim, harç, ceza vb.) Yüklenicisi tarafından yerine getirilerek karşılanması ve söz konusu iş-işlemlerle ilgili olarak İdareden herhangi bir hak talebinde bulunulmaması, bunun için gerekli tüm finansmanın sağlanması, bu konulardaki tüm gider ve sorumluluğun yükleniciye ait olması,

6) 3194 sayılı İmar Kanunu'na göre inşaat ruhsatı alınabilmesi için vakfa ait parselden terk edilmesi gereken kısım olması halinde, kamuya terk edilmesi gereken alanın 3194 sayılı kanunda belirtilen orana kadar kısmının bedelsiz terk edilmesi, terk oranının kanunda belirtilen oranın üzerinde olması halinde aşan kısmın bedelinin rayiç değer üzerinden hesaplanarak Yüklenici tarafından defaten İdaremize ödenmesi,

7) 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu ve 2565 sayılı Askeri Yasak Bölgeler ve Güvenlik Bölgeleri Kanunu uyarınca ilgili kurumlardan alınması gerekli her türli izin, onay, proje, tarım sigortası vb. işlerle ilgili sorumluluğun Yükleniciye ait olması, bunlarla ilgili İdareden herhangi hak ve bedel talebinde bulunulmaması,

8) Taşınmazın sözleşmeye esas "Örtü Altı Seracılık Faaliyeti" amacı dışında kullanılmaması, toprak koruma/sera projesine uygun kullanılması, tarım dışı amaçla kullanılması halinde İdarenin sözleşmeyi fesih hakkının saklı kalması, sözleşmenin İdare tarafından feshedilmesi halinde fesih tarihine kadar olan kira bedellerinin ve taşınmaz üzerine yapılan imalatların İdareye terk ve teberru edilmiş sayılması, tarım dışı amaçla kullanımdan kaynaklanan ilgili kurumlarca kesilebilecek her türlü ceza ve yükümlülüğün yükleniciye ait olması,

9) Söz konusu taşınmazın değerlenmesine esas alınan ekspertiz raporunun kira bedellerinin tespitinde öngörülen fonksiyon dışında gelir getirici başka ürünlerin yetiştirilmesi durumunda, ayrıca öngörülen fonksiyondan elde edilecek gelir hesabında kullanılan parametreler (domates, biber, patlıcan ve bu grubun tamamlayıcıları kabak vb.) harici olarak taşınmazlarda değerli meyve üretimine (çilek, muz, avokado vb.) gidilmesi durumunda kiranın, yukarıda belirlenen değerler alt limit olmak üzere komisyon kararıyla yeniden belirlenmesi ve sözleşmeye esas kira bedellerinin ilgili parametredeki artış oranında arttırılması, ilgili parametrede azalma olmasından dolayı hiçbir şekilde kira bedellerinde indirime gidilmemesi,

Şartlarıyla, “Örtü Altı Seracılık Faaliyeti” fonksiyonda kullanılmak üzere, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve ilgili mevzuat hükümleri kapsamında 5737 sayılı Vakıflar Kanunu’nun 12. ve 20. Maddeleri gereğince 20 yıl süreyle tarımsal faaliyet karşılığı kiralama ihalesine çıkarılması işidir.

 

      B- İhaleye iştirak edecek istekliler;

1- İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında dış zarf ile birlikte sunmaları gerekmektedir.

a) İletişim Bilgi Formu: Türkiye’de tebligat için adres beyanı, telefon, faks numarası, elektronik posta adresi vb. bilgileri gösteren, ekli örneğe uygun İletişim Bilgi Formu (Ek:1),

b) Kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası ya da Esnaf ve Sanatkârlar Odası veya ilgili meslek odası belgesi,

b.1.) Gerçek kişi olması halinde, ihalenin yapıldığı yıl içinde alınmış Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya ilgili meslek odasına kayıtlı olduğunu gösterir belgenin aslı veya aslının İdareye ibraz edilmesi şartıyla İdarece onaylanmış sureti,

b.2.) Tüzel kişi olması halinde, mevzuat gereği tüzel kişiliğin siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından, ihalenin yapıldığı yıl içerisinde alınmış tüzel kişiliğin siciline kayıtlı olduğuna dair belgenin aslı veya aslının İdareye ibraz edilmesi şartıyla İdarece onaylanmış sureti (Türkiye'de şubesi bulunmayan yabancı tüzel kişinin belgelerinin, bu tüzel kişinin bulunduğu ülkedeki Türkiye Konsolosluğunca veya Türkiye Dışişleri Bakanlığı'nca onaylanmış olması gerekir.)

c) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren ve ihale tarihi itibariyle geçerliliği devam eden noter tasdikli İmza Beyannamesi veya İmza Sirkülerinin aslı ya da aslının İdareye ibraz edilmesi şartıyla İdarece onaylanmış sureti,

c.1.) Gerçek kişi olması halinde, Ticaret Sicil Gazetesi ile noter tasdikli imza beyannamesinin aslı veya aslının İdareye ibraz edilmesi şartıyla İdarece onaylanmış sureti,

c.2.) Tüzel kişi olması halinde; ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi veya bu hususları tevsik eden belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirkülerinin aslı veya aslının İdareye ibraz edilmesi şartıyla İdarece onaylanmış sureti,

d) İstekli adına vekâlet edilmesi halinde, istekli adına teklifte bulunacak vekilin ihale tarihi itibariyle geçerliliği devam eden noter tasdikli vekâletnamesi ile noter tasdikli imza beyannamesinin aslı veya aslının İdareye ibraz edilmesi şartıyla İdarece onaylanmış sureti,

e) Geçici Teminat Mektubu: Ekli örneğe uygun Geçici Teminat Mektubu (Ek:2) veya Vakıf Katılım Bankası Gaziantep Şubesinde Gaziantep Vakıflar Bölge Müdürlüğü adına olan TR66 0021 0000 0010 4802 7000 02 numaralı hesabına yatırılmış (işin adının açıkça belirtilmiş olduğu, ihaleye katılacak gerçek ve tüzel kişiliğin adı-soyadı/Unvanı iler vergi/TC. Kimlik numarası ve Geçici Teminat Bedeli olduğunu belirtmek suretiyle) yukarıda yazılı tutarın geçici teminat banka dekontu, havale/EFT yapılması halinde Gaziantep Vakıflar Bölge Müdürlüğünce teyit edilmiş havale belgesi.

f) Ortak Girişim Beyannamesi: İsteklilerin ortak girişim oluşturması halinde ekli örneğe uygun Ortak Girişim Beyannamesi (Ek:3)

g) Banka referans mektubu: Tahmin edilen bedelin %10'a kadar kullanılmamış nakit kredisi veya teminat kredisini gösterir ekli örneğe uygun Banka Referans Mektubu (Ek:4) (Banka referans mektuplarının ihaleyi yapan İdare adına, ihalenin ilk ilanından sonra -ilk ilan günü dahil-düzenlenmiş olması gerekmektedir.)

h) İş Deneyim Belgesi : Tahmin edilen bedelin %50'den az olmamak üzere ihale tarihi itibarı ile geçerli olan Çevre ve Şehircilik Bakanlığından alınmış işin büyüklüğüne göre en az (B) grubu müteahhitlik karnesi veya son 15 yıl içerisinde bina inşaat işlerine ait 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu veya 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında alınmış 'İş Deneyim Belgesi' veya ilgili Belediyeden alınmış isteklinin müteahhit olduğunu gösterir Yapı Kullanma İzin Belgesi veya bina inşaatına ait İş Bitirme Tutanağı ve eki İnşaat Ruhsat Belgesinin aslı ya da noter tasdikli sureti veya aslının İdareye ibraz edilmek suretiyle fotokopisi,

İş deneyimi kriterinin uygulanmasında; yurt dışında yabancı ülke kamu kurum ve kuruluşlarına taahhüt edilerek kabulü yaptırılan işlerin, son keşif bedellerinin sözleşme tarihindeki Merkez Bankası efektif alış kuru üzerinden tutarının %50'si değerlendirilir.

h.1.) Müteahhit veya taşeron olarak yurt içinde veya yurt dışında kamu, kurum ve kuruluşlarına taahhüt edilerek geçici kabulü yaptırılan işlerde İş Bitirme Belgesi,

h.2.) Yurt içinde kamu kurum ve kuruluşlarına taahhüt edilmiş olan işlerde müteahhide karşı taşeron olarak (İdarenin onayladığı noter tasdikli taşeronluk sözleşmesinde yazılı tutarı aşmamak üzere) taahhüt edilerek geçici kabulü yaptırılan işlerde İdarenin onayına haiz noter tasdikli Taşeronluk Sözleşmesi, İş Bitirme Belgesi,

h.3.) Müteahhit veya taşeron olarak yurt içinde özel sektöre taahhüt edilerek kabulü yaptırılan işlerde ise Belediyesinden ve/veya ilgili İdarelerden alınmış İş Bitirme Tutanağı ve eki İnşaat Ruhsat Belgesi,

h.4.) Yapı Müteahhitliği Yetki Belge Numarası,

h.5.) Mezuniyet belgeleri/Diplomalar: İnşaat Mühendisliği ve Mimarlıktır. Söz konusu diplomanın değerlendirilebilmesi için 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ilgili maddelerindeki tevsik edici belgeler ile birlikte sunulması zorunludur.

h.6.) İsteklinin, yukarıda belirtilen belgelere sahip olmaması ya da iştigal konuları arasında inşaat yapım işlerinin bulunmaması halinde; işi (yapım/onarım) şartnamenin 27. maddesinde belirtilen şartlarla, bu belgelere sahip alt yüklenicilere yaptıracağına dair ekli örneğe uygun Alt Yüklenici Taahhütnamesi (Ek:5). (Alt yükleniciler için; İdaremiz ve diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından yapılan ihalelere katılmaktan yasaklı olmama şartı aranır. İhalenin alt yüklenici kullanacak istekli üzerinde kalması halinde; kullanılacak alt yüklenicilerin listesi, alt yüklenicilere ilişkin belgeler ve İdarece onaylanacak alt yüklenici(ler) ile yüklenici arasında yapılacak noter onaylı sözleşmenin bir sureti, iş bu şartnamenin 27.4. ve sözleşmenin 10.7. maddesinde öngörülen sürelerde İdareye teslim edilir.

ı) Vergi borcu olmadığına dair belge: İlk ilan tarihinden sonra ilgili vergi dairesinden alınmış vergi borcu olmadığına dair belgenin aslı ya da noter tasdikli sureti veya aslının İdareye ibraz edilmesi şartıyla İdarece tasdikli sureti ya da Gelirler İdaresi Başkanlığının internet vergi dairesi adresi üzerinden alınacak vergi borcu olmadığına dair belge,

i) Türkiye genelinde prim borcu olmadığına dair belge: İlk ilan tarihinden sonra ilgili Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan Türkiye genelinde prim borcu olmadığına dair belgenin aslı veya noter tasdikli suretinin verilmesi veya aslının İdareye ibraz edilmesi şartıyla İdarece tasdikli suretinin verilmesi ya da Sosyal Güvenlik Kurumunun internet adresi üzerinden alınacak Türkiye genelinde prim borcu olmadığına dair belge veya elektronik imza kanunu uyarınca düzenlenen belgelerin internet üzerinden doğrulama aracı kullanılmak suretiyle teyidi yapılabilen belgeyi sunması,

j) İhalelerden Yasaklılık Durum Formu: İhalelere katılmaktan yasaklı olunmadığına dair, ekli örneğe uygun İhalelerden Yasaklılık Durum Formu (Ek:6),

k) İhale dokümanının satın alındığına dair makbuz

l) Yer Görme Formu: İhale konusu taşınmazların yerinde görüldüğüne dair, ekli örneğe uygun Yer Görme Formu (Ek:7),

m) Terör örgütlerine iltisakı yahut bunlarla irtibatı olmadığına dair taahhütname (EK:11)

n) Teklif Mektubu: İç zarf: Şekli ve içeriği şartnamenin 11.maddesine göre hazırlanmış ve şartnameye ekli örneğine uygun olarak hazırlanacak teklif mektubunun (Ek.8) konulacağı zarf.

Ortak girişimlerde her bir ortak ayrı ayrı (b), (c), (d), (h.4.), (ı), (i), (j) ve (m) bentlerindeki belgeleri temin etmekle mükelleftir.

İstekliler, yukarıda sayılan belgelerin aslını/uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini veya aslının İdareye ibraz edilmesi şartıyla İdarece onaylanan suretini vermek zorundadır.

Yukarıda sayılan belgeler dış zarfın içerisine konulduktan sonra zarfı kapatıp, üzerine isteklinin adı ve soyadı, Ticaret unvanı ile açık adresi ve teklifin hangi işe ait olduğu yazılarak en geç ihale tarihi ve saatine kadar ihale komisyonu başkanlığına vermek zorundadırlar.

2- İhale Şartnameleri ve tüm ekleri mesai saatleri içerisinde İncilipınar Mahallesi, Prof. Muammer Aksoy Bulvarı, No:8 Vakıflar Güven İş Merkezi, Kat:4,5,6 Şehitkamil / GAZİANTEP adresinde bulunan Gaziantep Vakıflar Bölge Müdürlüğü Hizmet Binasında ücretsiz olarak görülebilir. İhale dökümanı satış bedeli 1.000,00TL (Bin Türk Lirası) olup, Vakıf Katılım Bankası Gaziantep Şubesinde Gaziantep Vakıflar Bölge Müdürlüğü adına olan TR66 0021 0000 0010 4802 7000 02 IBAN nolu hesabına işin ismi, istekli adı ve vergi/T.C. nosu belirtilerek yatırılacak ve İdareye ibraz edilerek İhale dökümanı satın alınacaktır.

3-İhale, yukarıda belirtilen tarih ve saatte İncilipınar Mahallesi, Prof. Muammer Aksoy Bulvarı, No:8 Vakıflar Güven İş Merkezi, Kat:4,5,6 Şehitkamil / GAZİANTEP adresinde bulunan Gaziantep Vakıflar Bölge Müdürlüğü Hizmet Binasında toplanacak olan, İhale Komisyonunun huzurunda yapılacaktır.

       4- İhaleye katılmak üzere, kendi adına asaleten veya başkaları adına vekaleten sadece tek bir başvuruda bulunulabilir. Aksi halde yapılacak başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

       5-Değerlendirmeye alınan isteklilerin başvuru dosyaları iade edilmeyecek olup, ihale üzerinde kalmayan isteklilerin geçici teminatları iade edilecektir

6-Bu iş için yapılmış olan her türlü vergi, resim ve harç bedelleri dâhil tüm giderler sözleşme esnasında defaten istekli tarafından ödenecektir.

7- İhalenin yapılamaması durumunda yeniden ilan edilmeden, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 43. maddesine göre ihale pazarlığa bırakılacaktır.

8-İdare, ihaleyi yapıp-yapmamakta ve en uygun bedeli tespitte serbesttir.

İLAN OLUNUR

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
Tekye Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No:11
0(348)-813-10-12
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız
  • Erişilebilirlik Menüsü (Ctrl + y)

    Erişilebilirlik Menüsü Ctrl + y ile açılır
  • Metni sesli okur
  • Metin satırları arasındaki boşluğu artırır
  • Bağlantıları renkli arka planla vurgular
  • Metin boyutunu artırır
  • Tüm metni sola hizalar
  • Daha büyük bir imleç kullanır
  • Okumayı kolaylaştırmak için yatay bir kılavuz ekler
  • Okuma alanını vurgulamak için maske ekler
  • Disleksi dostu bir yazı tipi uygular
  • Renk kontrastını artırır
  • Renk doygunluğunu kaldırır
  • Renk doygunluğunu azaltır
  • Renk doygunluğunu artırır
  • Tüm resimleri ve arka plan resimlerini gizler
  • Tüm erişilebilirlik ayarlarını sıfırlar.