Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. KİLİS VALİLİĞİ
T.C. KİLİS VALİLİĞİ
T.C. KİLİS VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik
  • KİLİS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kilis Tanıtım Videoları İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Yatırımlar Yatırım Takip Sistemi İlimiz Yatırım Programları Online Başvurular E-BAŞVURU KOLLUK GOZETİM
  • GÜNDEM
    Validen Haberler Haberler Duyurular Basın Duyuruları İhale İlanları Dosyalar
  • İLETİŞİM
°C
15
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Tahir ŞAHİN
      • Vali Yardımcıları
        • Eşref AKÇA
        • Murat DEMİRBİLEK
        • Hamza ÖZBİLGİ
        • İsmail ALSANCAK
        • Okan DAĞLI
      • Kaymakamlar
        • Okan AYAZ
        • Erdem KARANFİL
        • Salih KAYA
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare Ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama Ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • İdare Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın Ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Tarihçe
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
  • KİLİS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kilis Tanıtım Videoları
    • İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı
    • Yatırımlar
    • Yatırım Takip Sistemi
    • İlimiz Yatırım Programları
    • Online Başvurular
    • E-BAŞVURU
    • KOLLUK GOZETİM
  • GÜNDEM
    • Validen Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
    • Basın Duyuruları
    • İhale İlanları
    • Dosyalar
  • İLETİŞİM

BİMER Hakkında

Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) Doğrudan Başbakanlık Uygulaması Nedir?

BİMER, bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır.İyi ve sağlıklı işleyen bir halkla ilişkiler uygulaması için günümüz iletişim teknolojilerinin kullanılması bir zorunluluktur. BİMER ile oluşturulan sistem sayesinde vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarının tümü açık tutularak müracaatların her zaman ve her yerden yapılabilmesi yanı sıra, müracaatlara cevapların da hızlı, etkin ve daha ekonomik bir şekilde verilebilmesine imkan sağlanmıştır.

BİMER Uygulamalarının Çalışma Şekli Nedir?

BİMER uygulaması kapsamında Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıkların tümünde “Halkla İlişkiler Müracaat Büroları” kurulmuştur. Ancak “Alo 150” hattını cevaplamak üzere sadece valiliklerimizde çağrı merkezleri bulunmaktadır.Kaymakamlık ve Bakanlıklar’ a “Alo 150” hattı üzerinden ulaşılamaz.

 “Alo 150” numarası herhangi bir ilimizden arandığında o ilin valiliğindeki halkla ilişkiler görevlisi telefonu açar.Önündeki bilgisayarda Başbakanlık web sayfası üzerinden telefonla arayan vatandaşın kişisel bilgilerini ve müracaatının konusu ve detaylarını kaydeder.Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat Valilik’ teki yetkili tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü’ne sistem üzerinden gönderilir. Gönderilen müracaat Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve müracaat sahibine cevap verilir.

“Alo 150” numarasına yapılan müracaat herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendiriyor ise yine valilik halkla ilişkiler görevlileri aracılığı ile Başbakanlık web sayfası kullanılarak sistem üzerinden Başbakanlığa gönderilir.Buradaki değerlendirme sonrasında müracaat Bakanlık Yetkilisi tarafından Bakanlığın ilgili birimine yine sistem üzerinden gönderilir ve müracaat ilgili birim aracılığıyla cevaplandırılır vatandaşa da cevap verilir. Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir.

Bu sayede yerel düzeyde çözülebilecek müracaatlar Bakanlık ve Başbakanlığa gelmeden cevaplandırılır.Böylece zaman ve paradan tasarruf edilmiş olur.

BİMER uygulaması bir yazılım ile web üzerinden yapıldığı için yurdumuzun en ücra köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler Başbakanlık’ tan koordine ve takip edilebilmektedir.

BİMER sistemde Valilik ve Valilik   kapsamındaki Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri ile   Bakanlıklar’ ın Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, Müstakil Daire   Başkanlığı ve yine Bakanlıklar’ ın bağlı, ilgili ve ilişkili kamu kurum   ve kuruluşlarına kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis   edilmiştir.Tüm kullanıcılar her gün kullanıcı adı ve şifresi ile BİMER   programına girer ve o gün kendisine gelen müracaatları cevaplandırır.

BİMER uygulamasında valilikler , il   kapsamındaki kaymakamlıkların, il müdürlüklerinin ve bölge   müdürlüklerinin koordinasyon ve takibinden sorumludur.Yine Bakanlıklarda   merkez, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına BİMER aracılığı ile   gönderilen müracaatların takip ve koordinasyonundan sorumludur.

Her ay Valilik ve Bakanlıklara yapılan   müracaatların sayılan, konularının ne olduğu, müracaatların ne kadarının   olumlu, ne kadarının olumsuz cevaplandığı ve müracaatların   cevaplandırılma süresi sistem tarafından rapor haline getirilir.Bu rapor   her ay Sn. Başbakan, tüm Bakanlıklar ile Valiliklerimize (Valiliklere   ilişkin rapor İçişleri Bakanlığı’na) gönderilir. 

BİMER’ e Yapılacak Müracaatların Kapsamı Nedir?

Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, Dilekçe Hakkının   Kullanılması Hakkındaki Kanun, Kamu Görevlileri Etik Kurulu’na yapılacak   müracaatlar ile İnsan Hakları İhlallerine ilişkin müracaatlar BİMER’e yapılabilir.

Bilgi Edinme Hakkı Kanunu Kapsamındaki her   türlü bilgi BİMER aracılığı ile talep edilebilir. Ancak bilgi edinme   talebinin yazılı yapılması zorunluluğu bulunduğundan “Alo 150” hattı   üzerinden sözlü bilgi talebinde bulunulmaz.Kaymakamlık, Valilik ve   Bakanlıklar’ ın  Halkla İlişkiler Müracaat Bürosu’na şahsen gelinerek   bilgi edinme talebinde bulunulabileceği gibi, Başbakanlık web sayfası   üzerinden de bilgi edinme talebinde bulunulabilir.

Dilekçe Hakkının Kullanılması Kanun kapsamındaki   her türlü istek, şikayet ihbar, görüş ve öneri BİMER üzerinden tüm   iletişim seçenekleri kullanılarak yapılabilir. BİMER’ e Dilekçe Hakkının   Kullanılması Hakkındaki Kanun kapsamında yapılacak ihbar veya şikayet   müracaatlarında, müracaat sahibinin kişisel bilgilerini bildirme   zorunluluğu yoktur.Ancak müracaat  sahibinin kişisel bilgilerini vermeme   durumunda kendisine müracaatına ilişkin bilgi verilemez.Bu durumda   müracaat sahibi sistem tarafından kendisine verilen numarayı bildirerek   “Alo 150” hattından veya www.basbakanlik.gov.tr adresinden müracaatının durumunu öğrenebilir.

Kamu Görevlileri Etik Kurulu'na yapılacak müracaatlar    BİMER aracılığı ile yapılabilir. En az genel müdür veya eşiti   seviyedeki kamu görevlilerinin etik davranış ilkelerine aykırı uygulamaları hakkındaki müracaatlar sistem üzerinden Kamu Görevlileri   Etik Kurulu'na gönderilir. Kurul tarafından müracaata ilişkin yapılan   işlem sisteme kaydedilerek müracaat sahibine bilgi verilir. Diğer kamu   görevlilerinin (genel müdür seviyesi altındaki unvanlar) etik davranış   ilkelerine aykırı uygulamaları hakkındaki müracaatlar, ilgili kurumun   yetkili Disiplin Kurulu'nca incelenmek üzere sistem üzerinden ilgili   kurumlara gönderilir. Burada yapılacak işlemler sisteme kaydedilir ve   müracaat sahibine bilgi verilir.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
Tekye Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No:11
0(348)-813-10-12
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız